úterý 23. října 2018

Bez šamponu III.

Původně jsem si myslela, že o bezšamponové metodě napíšu jen jeden článek. Po určité době vyvstala potřeba doplnit svou bezšamponovou zkušenost, a teď vyvstává znovu.

Narazila jsem na článek, Jak si nejlépe umýt vlasy reethou a samozřejmě se hned jala to vyzkoušet. Honza mi přinesl 0,75 l láhev od vody Rajec a 0,5 l láhev od jahodového Jupíka, obojí s cucáčkem. Jsem mu moc vděčná, že obojí i dobrovolně vypil, protože zejména chemická jahodová "vůně" Jupíka mě praštila do nosu tak jako tak, fuj :-D
Podle návodu jsem tedy zalila 2 lžičky reethy vroucí vodou, rozmíchala, přelila do láhve a doplnila vodou. Hanka sice upozorňuje, že reetha u toho bude pěnit, ale já Vám ze své zkušenosti můžu doplnit informaci, že pěnit to začne velice brzy, takže máte láhev s 3/4 pěny, která drží. Pak už jsem to dělala tak, že jsem do láhve dál točila vodu a pěna přetékala ven (To byla možná chyba, viz. dále). Do druhé láhve jsem nalila vychladlý ibiškový čaj jako kyselý oplach po mytí reethou. Odkvačila jsem do sprchy a pustila se do mytí. Slibované pěnění se ale nekonalo. Zkoušela jsem tedy ještě postupně v dalších dnech asi 3x, přičemž v neděli jsem si reethu naplnila do obou lahví a opravdu poctivě vtírala. Určitě Vám nemusím vykládat, jak moc z toho bolí ruce. Ono mít tak dlouho ruce nad hlavou vážně není nic moc. Ačkoli jsem se fakt snažila, pěnění se nekonalo. Vlasy po umytí vypadaly nádherně. V pondělí ještě taky, ale dneska už mám vlasy jako olejničku, takže zase culík.
Je možné, že mi reetha nepění právě proto, že ji nechávám vypěnit z láhve ven...jenže jak jinak to udělat? Navíc mi u této metody obecně velmi vadí jedna věc, a to je spotřeba vody. Když jsem popáté splachovala reethu z hlavy, chtělo se mi brečet, protože jsem si představila, kolik vody proteklo kanálem zbytečně...kdyby mytí reethou fungovalo natolik dobře, že by mi stačilo mýt si vlasy jednou týdně, asi bych to zvládla, ale absolvovat tohle 2x týdně a i tak být povětšinou nucená nosit culík? No nevím...
Když se vrátím k bezšamponové metodě jako takové, je pravdou, že někteří doporučují bahníčko na hlavu naplácat (pardon, vetřít do pokožky hlavy) a nechat 10 - 15 minut působit. Opět je možné, že to je mojí chybou či leností, ale tuto variantu si dovedu představit, pokud budu mít doma vanu. Ale sedět 15 minut na bobku ve sprše?  Nebo jít do sprchy, dát si směs na hlavu, pak ze sprchy ven, 15 minut korzovat po bytě a pak zase šupajdit směs umýt? Ne, na to jsem vážně moc pohodlná.

Moje resumé je tedy takové :
  • ať si myju vlasy reethou či jinými ajurvédskými bylinnými prášky, mám po tom sice vlasy krásné, ale jen první, maximálně půlku druhého dne. Tedy údajný benefit o mytí hlavy jednou týdně, protože se vlasy nebudou tolik mastit, se v mém případě nekoná.
  • vadí mi ta obrovská spotřeba vody, kterou tento způsob mytí hlavy vyžaduje
  • je skvělé, že vlasy se po umytí krásně lesknou a jdou snadno rozčesat
  • když porovnám pracnost mytí bezšamponovou metodou, spotřebu vody a výdrž umytých vlasů, tak mi z toho bezšamponová metoda nevychází úplně nejlépe
Ačkoli jsem si zrovna minulý týden objednala kilo reethy, jdu si zítra koupit ibiškový šampon od Khadi. Měl by být poměrně slušným a šetrným kompromisem na šamponovém poli. Reethu využiju jinak, třeba jako sprchový gel :) Nepopírám, že je možné, že mi bezšamponová metoda nefunguje kvůli lenosti, nedůslednosti nebo z nějakého jiného (záhadného) důvodu. Nicméně si myslím, že jsem vyzkoušela všechno možné (bez šamponu I., bez šamponu II.) a nějak už nemám chuť v tomto experimentování pokračovat...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.